Ne stresszeljen a gyerek se!

Az iskolai dolgozatok, a házi feladatok elvégzése, a felelésektől való félelem, a tanórák utáni plusz foglalkozások, szakkörök stresszessé tehetik a gyerekeket, pláne ha még emellé a társaik révén kiközösítés is párosul. Szülőként hogyan segíthet gyermekének leküzdeni a szorongást?

A stresszes, szorongó gyerekek gyakran produkálnak viselkedésbeli zavarokat és hangulatváltozásokat. Valószínűleg ingerlékenyebbek, többet sírnak, bizonytalanak érzik magukat. Panaszkodhatnak fejfájásra és gyomorbántalmakra, étvágytalanságtól és álmatlanságtól küzdenek.

child-stress

Győződjön meg róla, hogy reggel rendben indul a nap, legyen egy megszokott menetrendje az iskolába indulásnak. Fektesse le időben gyermekét, ugyanis azok, akik eleget alszanak, kevésbé válnak ingerlékennyé.

A mély lélegzés, a relaxációs, izomlazító gyakorlatok és a pozitív gondolkodás bizonyítottan csökkentik a stresszt.

Tartson mértéket, ne engedje gyerekének, hogy mindenféle szakkörre eljárjon délutánonként, mert ezzel a kötelességek is nőnek, ráadásul kevesebb ideje lesz a házi feladatokat elvégezni, készülni a dolgozatokra, így értelemszerűen stresszesebb is lesz. Szülőként fontos, hogy ossza meg tapasztalatait akár a tanárokkal, akár más szülőkkel.

Facebook:

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Skip to content
Read previous post:
Takarítással a csodás alakért

Vannak azok a nők, akik szeretnek takarítani és vannak, akik gyűlölik a házimunkát, mégis meg kell csinálni, hogy ne egyen...

Close